Thursday, January 3, 2013

Ceritera Sekolah

Ya kelmarin aku telah memasuki ke alam remaja. Bukan kelmarin la tapi kelmarinnya lagi. Huh! Aku benci nak masuk alam remaja! Alam remaja bermaksud mesti bersedia menghadapi apa jua cabaran. Samada tentang couple ka kawan ka atau family. Alam remaja juga bermaksud kita mesti bersedia berdepan dengan hidup remaja. It means, kalau kita berkawan dengan orang jahat, kita mesti elakkan diri kita agar tidak terpengaruh dengan hidupnya. Tapi, kalau kita berkawan dengan orang baik, baik la kita jadinya. Ye dop? hahaha.. ( macam buat ringkasan pulak ! )

Ni aku nak citer kan macam mana aku bila berada di sekolah... 


Pukul 6.30... sebenarnya masuk tepat-tepat pukul 6.30 tapi biasalah lambat bangun baru jalan jam! huh! sememangnya wadehel!

Pukul 6.32... aduiii! matailah aku, mesti masuk kelas jak ni mesti di tanya ni 'kenapa lambat?' aku sebenarnya paling malas lah bila nak bercakap pasal ni. buang masa jak!

Pukul 6.35... tengok kiri <--- kanan ---> fuh! nasib tak ada cikgu. kalau tak... nahas!

Pukul 6.40... aww? mana pulak cikgu ni? langsung tak nampak lobang hidungnya. 'kalau murid lambat, dibebel, kalau dia yg lambat, selamba jee...' 

to be continued... 

No comments:

Post a Comment